Home   Headline2   Evaluatie voortgangsgesprekken

Evaluatie voortgangsgesprekken

29 januari 2020

Er is met veel enthousiasme gereageerd op de voortgangsgesprekken in november, waarbij voor het eerst ook de kinderen als gesprekspartners mochten deelnemen. Aan zowel de kinderen, de ouders als de leerkrachten is om feedback gevraagd. De ontwikkelgroep Bewust Doelgericht leren gaat met deze input aan de slag om de gesprekken nog beter vorm te geven en daarmee de driehoek kind-ouder-school verder te versterken. Om u een beeld te geven van de reacties van de kinderen: ‘ik weet nu beter waar ik goed in ben en waar ik nog kan groeien.’ En misschien wel de mooiste: ‘ik kwam thuis met een blij gevoel.’

Vanuit leerkrachten en ouders waren er ook tips en tops. Zo werd de kleurenboom ter voorbereiding op het gesprek als een meerwaarde gezien. De duur van het gesprek en de mogelijkheid om afzonderlijk met de leerkracht/ouder in gesprek te gaan, zijn o.a. punten die meegenomen worden door de ontwikkelgroep.

Voor de duidelijkheid nog even dit: De rapportgesprekken van maart zijn nog zonder de kinderen. Met uitzondering van de groepen 7 en 8: zij voeren alle gesprekken met de kinderen erbij.

 

Onderwerp gesloten.